Add to Favorites

Post new topic  Reply to topic 
Page 1 of 1

Ie We Tijdens Evenementen Zien
Author Message
Reply with quote Download Post
Post Ie We Tijdens Evenementen Zien 

Soms spreekt een foto boekdelen. You must be registered to view this link Linksonder staat een foto die ik heb gepakt uit een video die ik van mijn 7-jarige zoon op een blote voeten voor mijn huis heb gemaakt afgelopen weekend (hij brengt het grootste deel van de zomer blootsvoets of in Crocs door). Rechts ziet u een foto van een jongen die nog nooit schoenen heeft gedragen over een onverharde weg in het Nandi District van Kenia (gefilmd door Daniel Lieberman). Beide zijn bevroren op het You must be registered to view this link moment van het eerste contact tussen de voet en de weg. Ik hou van deze foto. Mijn zoon laten rennen zonder een ham te zijn voor een camera is een grote uitdaging, dus sommige van deze clips zijn misschien niet zijn meest natuurlijke vorm, maar hij vertoonde wel enige variabiliteit. Hier is een mooie voetsteun (middenvoet). Ik vind deze foto's leuk omdat ze laten zien dat de voetstap een beetje aan weerszijden van You must be registered to view this link de middenvoet kan worden aangepast (met name bij langzamere stappen), maar ik zie nooit de hoek van 45 graden tussen zijn zool en de grond die ik in sommige geschoeide lopers zie. Als ik moest raden, als ik onafgebroken beelden van hem kon krijgen en hem niet alleen een korte afstand door de camera liet lopen (waar hij vatbaar is voor showboating), zag ik vooral op het asfalt de voetstappen van de voorvoet. Mijn You must be registered to view this link volgende uitdaging is om erachter te komen hoe ik mijn camera op mijn fiets kan monteren, zodat ik een langere clip kan maken ... Mijn 5-jarige dochter lijkt daarentegen een vrij consistente middenfooter te zijn wanneer hij blootsvoets is (misschien een lichte voorvoet in de tweede landing). Ze is ook meestal blootsvoets in de zomer, maar helaas heeft ze al een voorkeur voor hoge hakken (ze heeft een beetje een fashionista You must be registered to view this link in zich). Een cool ding aan de onderstaande foto's is dat je kunt zien dat wanneer ze sneller loopt (de bovenste 2 foto's), haar dijen verder naar voren gaan, maar in alle gevallen staat haar onderbeen min of meer loodrecht op de grond bij contact: je foto's herinneren eraan mij van wat ik aan het observeren was tijdens een vakantie aan zee in Nomandy, Frankrijk. Op de houten en concrete promanad zou je veel You must be registered to view this link kinderen en ouders zien die tijdens het spelen heen en weer joggen, soms op blote voeten. Bijna iedereen die ik zag, landde met hun scheenbeen vrij goed verticaal - ik kan me niet herinneren iemand te zien overstromen. Ik vermoed dat het hoogstwaarschijnlijk geen normale hardlopers zijn, gewoon gemiddelde mensen aan de zeezijde die plezier hebben. Deze observatie verbaasde me, gegeven hoe algemeen overstridding eruit You must be registered to view this link ziet tijdens races met recreatieve hardlopers, waar over schrijden met een duidelijke hielaanval bijna lijkt te zijn de norm. Misschien is het verschil dat er gebeurt wanneer mensen beginnen met trainen in opgebouwde trainers en gewoon in de gewoonte van overmatig stridding vallen? Het zou een interessante studie zijn om een ??groot aantal nieuwe hardlopers een training te laten volgen voor een bepaald evenement You must be registered to view this link en deze bij te houden terwijl ze trainen - gebruik half voorgeschreven schoenen met lage hakken, terwijl de rest kan kopen wat de plaatselijke winkel kan "voorschrijven". Is er al eerder onderzoek gedaan? Ik ben nieuwsgierig omdat het nuttig is om te weten hoe de typische gang die we tijdens evenementen zien, is gevestigd. Ik vermoed dat de overstridding en uitgesproken hielstaking geen standaard is vanaf het begin van de training, maar iets dat sterk wordt be?nvloed door het type footware dat je hebt gekozen. Ik heb dit al tientallen jaren bij kinderen waargenomen. Dit is volkomen logisch, schoenen zijn rechte jasjes, vertel me hoe sterk je biceps zou zijn als je nooit een krul zou kruisen? - Maar voor ons volwassenen na tientallen jaren van toelaten dat onze voeten atrofi?ren vanwege slechte schoenenkeuzes en arme schoenontwerpen, You must be registered to view this link zal de schade die we hebben aangericht niet worden teruggedraaid door de sportschool of de wegen op blote voeten te raken 3 x per week gedurende 40 minuten . Dit is echter een fantastische start. Mensen moeten deze blootsvoets-activiteiten complimenteren met een biofeedback binnenzoolsysteem (zie bijvoorbeeld wetenschap op blote voeten). Laten we eerlijk zijn, voor de meesten van ons zijn we 60-70% van de tijd in onze uren dat we wakker zijn - gedurende die tijd worden onze voeten blootgesteld aan de schadelijke krachten die door schoeisel worden gecre?erd. Door in 60-70% van de gevallen iets proactief in onze schoenen te doen, wordt blote voeten plezieriger en sneller haalbaar. Blijf zo veel mogelijk blootsvoets, maar doe ook iets om de negatieve effecten van onze schoenen te bestrijden.

View user's profileSend private message 
Back to topPage bottom

HideWas this topic useful?
Share this topic
blinkslist.com blogmarks.net co.mments.com del.icio.us digg.com newsvine.com facebook.com fark.com feedmelinks.com furl.net google.com linkagogo.com ma.gnolia.com meneame.net netscape.com reddit.com shadows.com simpy.com slashdot.org smarking.com spurl.net stumbleupon.com technorati.com favorites.live.com yahoo.com DIGG ITA Fai Informazione KiPapa Ok Notizie Segnalo Bookmark IT
Link this topic
URL
BBCode
HTML

Post new topic  Reply to topic  Page 1 of 1

Permissions List
You cannot post new topics
You cannot reply to topics
You cannot edit your posts
You cannot delete your posts
You cannot vote in polls
You cannot attach files