Sussman, die in You must be registered to view this link 2014 tot het bedrijf toetrad als hoofd van de wereldwijde strategie, waardeert zijn achtergrond in het uitgeven van videogames - met stints bij Take-Two Interactive, Electronic Arts en Disney - als de sleutel tot zijn huidige rol. "Ik heb geleerd hoe ik consumentenverbindingen kan aansturen en gebruik kan maken van nieuwe technologie?n om de klant beter te kunnen onderhouden of bedienen", zegt hij. Hij wijst naar een nieuw programma voor de belangrijkste You must be registered to view this link Nike-app die, hoewel nog in bčta, laat zien hoever hij graag dingen wil nemen. Nike 1: 1 is een experiment in iets dat 'conversationele handel' wordt genoemd, waarbij You must be registered to view this link consumenten met zeer specifieke interesses worden gekoppeld aan een expert die hen kan helpen hun doelen te bereiken, van het vinden van een trendy paar schoenen (via een stylist) tot het trainen voor een 5K (met een You must be registered to view this link concurrerende hardloper). "Onze experts zullen in staat zijn om u de juiste versnelling te geven", zegt Michelle Goad, die het programma leidt. "Maar dan is er al deze toegevoegde waarde. Ze volgen de trainingsplannen en begeleide runs op en nodigen je uit voor meetups. Houd je op het punt, zodat je niet stopt. "
Het bedrijf gebruikt ook gegevens om achtergestelde demografische groepen te identificeren en deze op nieuwe manieren aan te pakken. Een You must be registered to view this link cohort dat Nike onlangs is begonnen met richten, is vrouwelijke sneakerheads. Tijdens All-Star Weekend debuteerde het bedrijf verschillende lijnen van limited-edition You must be registered to view this link damesschoenen, waaronder heruitgevonden versies van klassieke Jordan-modellen, die meteen uitverkocht waren. Een week later kondigde het bedrijf Nike Unlaced aan, een retailervaring voor vrouwelijke sneakerfans die eind maart online is gelanceerd en dit najaar zal worden uitgerold naar fysieke winkels. Leden van het platform krijgen op dezelfde dag levering in straatstijl-samenwerkingen en krijgen de kans om een-op-een afspraken te maken met gastkappers. "Er is een door stijl geobsedeerde vrouw, en dan zijn er ook vrouwen in de sneaker-fan gemeenschap," zegt Sussman. "We hebben kansen gevonden om beide te bedienen."
Nike's herori?ntering van de retail laat resultaten You must be registered to view this link zien: de omzet van het bedrijf naar consumenten groeide vorig jaar met 16%, vergeleken met 6% voor het hele Nike-merk. Het bedrijf denkt nu na over verdere stappen. You must be registered to view this link Omdat als u eenmaal begint te leren wat uw klanten willen, waarom zou u die informatie dan niet helemaal aan het begin van het Nike-proces toevoegen - het maken van de schoen zelf? Voor zijn nieuwste project identificeerde S23NYC specifieke buurten in verschillende steden over de hele wereld, waar Snkrs-gegevens een ongewone hoeveelheid van de vraag laten zien. Onlangs stuurde het onderzoekers naar die gebieden. "Ze komen terug met video's, fotogalerijen, interviews", zegt Faris. "Ze zullen echt een idee krijgen van die wereld - en zullen onze schoenenontwerpers informeren." Deze regionale schoenen - die het bedrijf van plan is aan te bieden aan bewoners van elk You must be registered to view this link gebied, samen met mensen elders die affiniteiten met hen delen - zullen verschijnen in late zomer. Het ontwerpproces zal worden gecomprimeerd, op een manier die uiteindelijk You must be registered to view this link het hele bedrijf zou kunnen benutten. "Omdat we direct kunnen verkopen, hoeven we retailers niet te laten kopen voor onze idee?n", zegt Faris. "Gewoonlijk zijn er maanden bezig met het werken met de verschillende retailers over hoe we [klanten] willen targeten. Al dat spul? Het gaat weg wanneer u een een-op-een relatie met de consument aan het opbouwen bent. "